Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací chápu, zavřít
☰ Menu
Distanční výuka Rozvrh BAKALÁŘI Informace pro 1. ročník Aktuality Škola O škole Školní poradenské pracoviště Školní družina Organizace školního roku Zájmové útvary Školní parlament Školská rada Rada rodičů Školní zpravodaj Projekty Školní časopis Sportovní zázemí školy Formela cup Pracovní místa Kontakt Školní dokumenty ŠVP Školní řád Výroční zprávy Koncepce rozvoje školy Rozpočet Tiskopisy GDPR Jídelna Provoz Jídelníček Řád školní jídelny Fotogalerie 2021/2022 2020/2021 2019/2020 2018/2019 2017/2018 2016/2017 2015/2016 2014/2015 PROJEKT 2013/2014 2012/2013 2011/2012 Historie školy Schránka důvěry

Projektový den Ostrava

Projektový den Ostrava

Planetárium a Malý svět techniky U6

Projektový den jsme začali návštěvou planetária. Bylo to tam moc pozoruhodné. Prohlédli jsme si plno zajímavých exponátů, dozvěděli jsme mnoho nových poznatků. Zajímavé byly fotografie několika set zvětšeného hmyzu a jejich částí těl nebo opravdické meteority nalezené u nás. Vyzkoušeli jsme si skákat na měsíci, ocitnout se ve stavu beztíže nebo na vlastní oči pozorovat tornádo ve vzduchovém válci. Na malou chvíli jsme se ocitli na povrchu Marsu, způsobovali jsme zemětřesení nebo bouři na Uranu. Projít se před infračervenou kamerou bylo také velice zajímavé.

V druhé polovině návštěvy planetária jsme se přesunuli do kinosálu, kde nám pan astronom poutavě vyprávěl a ukazoval na plátně známá i neznámá souhvězdí, hvězdné mlhoviny i cizí sluneční soustavy. V závěru jsme zhlédli film o putování naší Sluneční soustavou se spoustou unikátních záběrů.

Po příjezdu do Malého světa techniky jsme společně absolvovali komentovanou prohlídku expozic.

Při prohlídce jsme plnili úkoly na pracovních listech. Dozvěděli jsme se mnoho nových a poučných informací o začátku a průběhu průmyslové revoluce. Začali jsme prohlídkou parního stroje, pokračovali prohlédnutím a vysvětlením, jak funguje tkalcovský stav. Sami jsme si mohli vyzkoušet vyrobit elektrickou energii na šlapacím kole. Také jsme si prošli kajutu vesmírné lodi, ponorku Nautilis, ale i velkou námořní loď, která obeplula svět.

Také jsme si mohli vyzkoušet ovládání moderních CNC strojů.

Díky poutavému výkladu jsme měli velmi atraktivní zážitek a o průmyslové revoluci se dozvěděli jsme se mnohem více než pouhým čtením učebnic.

 

Za celý kolektiv žáků 5. B sepsala Kačorová Z., Blatová N. a Losmanová J. a žáci 5. A