Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací chápu, zavřít

Vítejte na webových stránkách ZŠ Javorník!

Novinky z dění na naší škole naleznete v Aktualitách

nebo na našich oficiálních FB stránkách.

zavřít
☰ Menu
Aktuality Info okno Škola O škole Ekoškola Online výuka Školní poradenské pracoviště Školní družina Organizace školního roku Zájmové útvary Informace pro 1. ročník Žákovský parlament Školská rada Rada rodičů Projekty Školní zpravodaj Školní časopis Sportovní zázemí školy Formela cup Systém odměňování žáků Pracovní místa BAKALÁŘI Přihlášení Bakaláři - modul Platby Rozvrh Jídelna Provoz Jídelníček Řád školní jídelny Informace o zahájení stravování a nových cenách obědů pro školní rok 2023-2024 Fotogalerie 2023/2024 2022/2023 2021/2022 2020/2021 2019/2020 2018/2019 2017/2018 2016/2017 2015/2016 2014/2015 PROJEKT 2013/2014 2012/2013 2011/2012 Historie školy Školní dokumenty ŠVP Školní řád Výroční zprávy Koncepce rozvoje školy Tiskopisy GDPR Kontakt Schránka důvěry

Projektový den 3. tříd

V pondělí 6. 1. 2025 proběhl v obou třetích třídách projektový den na téma Tři králové.

V motivační části si žáci v úvodu přečetli v připravovaném lapbooku stručný text o Kašparovi, Melicharovi a Baltazarovi. Dozvěděli se o cestě za novorozeným Ježíšem a darech, které mu přinesli. Pomocí myšlenkové mapy si žáci ujasnili spojitosti, význam darů a propojenost se současným světem a významu tří králů v dnešní době. V tom žákům pomohla i nově pojatá píseň Tři králové od muzikanta Michala Horáka, kterou složil a nazpíval a přiblížil tak moderním textem pro děti význam konání tříkrálové sbírky.  V dalších částech textu lapbooku byly potom doplňující informace, ve kterých měli samostatně vyhledat informace, který dar se pojí se kterým králem a jaký význam má. 

Poté nastala část pracovní, kdy žáci vytvořili truhličky a přiřadili dle svých informací správné dary. To sloužilo k zafixování nových informací. Nakonec dokončili lapbook podle svého výtvarného cítění. 

Novinkou, která nebyla zařazena v připravovaném scénáři, bylo využití AI technologií. Aktivita spočívala v použití tabletů u hry - pexeso. To bylo pojato netradičně pomocí QR kódů a teprve po jejich načtení se objevili žákům odkazy na různé pojmy týkající se svátků tří králů. Aktivita žáky velmi bavila a zvládli je v obou třídách výborně a se zaujetím. Tato aktivita byla však časově náročná a tak poslední plánovaná část projektového dne výtvarná kompozice do Tříkrálové soutěže byla v obou třídách přesunuta do hodin výtvarné výchovy. 

Splněné cíle: