Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací chápu, zavřít

Přejeme všem našim žákům a zaměstnancům 

krásné a pohodové 

prázdniny!

 

zavřít
☰ Menu
Aktuality Info okno Škola O škole Ekoškola Online výuka Školní poradenské pracoviště Školní družina Organizace školního roku Zájmové útvary Informace pro 1. ročník Školní parlament Školská rada Rada rodičů Projekty Školní zpravodaj Školní časopis Sportovní zázemí školy Formela cup Pracovní místa BAKALÁŘI Přihlášení Bakaláři - modul Platby Rozvrh Jídelna Provoz Jídelníček Řád školní jídelny Informace o zahájení stravování a nových cenách obědů pro školní rok 2023-2024 Fotogalerie 2023/2024 2022/2023 2021/2022 2020/2021 2019/2020 2018/2019 2017/2018 2016/2017 2015/2016 2014/2015 PROJEKT 2013/2014 2012/2013 2011/2012 Historie školy Školní dokumenty ŠVP Školní řád Výroční zprávy Koncepce rozvoje školy Tiskopisy GDPR Kontakt Schránka důvěry

Exkurze 8. - 9. ročníků na PVE Dlouhé Stráně

V úterý 7. 5. 2024 pořádala naše škola exkurzi pro zájemce z řad 8. a 9. ročníků, kterým jsme umožnili návštěvu Přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně. S odborným výkladem průvodce jsme navštívili kavernu - srdce elektrárny, kde jsou ve spodní části umístěny turbíny. Dostalo se nám odborného výkladu, jak toto unikátní vodní dílo funguje a jakými změnami prošlo od chvíle svého zrodu až do současnosti. V informační místnosti jsme použili speciální brýle pro virtuální realitu, a byl to opravdu nevšední zážitek. Díky nim jsme se mohli “proletět” ve výšce nad krajinou a spatřit obě vodní nádrže, ocitnout se v samém srdci turbíny, projet obřím vodním potrubím … Následovala cesta ke spodní a poté i horní nádrži, abychom vše viděli také na vlastní oči ve skutečnosti. Bohužel se nám příliš nevydařilo počasí, a tak jsme místo očekávaného výhledu na pohoří Jeseníky mohli vidět pouze mlhu na všech stranách. Přesto jsou podobné exkurze velmi vhodným a vítaným obohacením výuky v naukových předmětech, přispívají k poznávání našeho specifického regionu a vychovávají žáky ke vnímání potřeby využívat alternativní zdroje elektřiny.

                                                                                                                                                                                                                                          M. Lyková